Jednostka samorządu terytorialnego (JST), mająca powyżej 50 tysięcy mieszkańców zapewnia udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów wynoszący:
- 5% – od dnia 1 stycznia 2021 r.;
- 10% – od dnia 1 stycznia 2023 r.;
- 20% – od dnia 1 stycznia 2025 r.;
- 30% – od dnia 1 stycznia 2028 r.
Zakres usług wykonania analizy kosztów i korzyści przez Atmoterm
- analiza finansowo-ekonomiczna;
- oszacowanie efektów środowiskowych związanych z emisją szkodliwych substancji dla środowiska i dla zdrowia ludzi;
- analiza społeczno-ekonomiczna uwzględniająca wycenę kosztów związanych z emisją szkodliwych substancji.
Przeprowadzamy także procedurę udziału społeczeństwa w konsultacjach. Przygotowujemy szczegółową analizę obszarów występujących przekroczeń stężeń pochodzących z komunikacji na terenie danej gminy, określamy liczbę mieszkańców narażonych na przekroczenia i wspólnie z gminą identyfikujemy scenariusze: bazowy i inwestycyjny, dla których przeprowadzamy szczegółowe analizy ekonomiczno-finansowe. Integralnym elementem oceny poszczególnych scenariuszy są przede wszystkim ich efekt środowiskowy i koszty.
Jeżeli wyniki analizy kosztów i korzyści wskazują na brak zalet wykorzystywania autobusów zeroemisyjnych JST może nie realizować obowiązku osiągnięcia poziomu udziału autobusów zeroemisyjnych.
Wysłuchaj również:
Przeczytaj także: Elektromobilność – nowe obowiązki dla jednostek samorządowych.
Więcej informacji:
Urszula Chmura
+48 661 426 664
chmura@atmoterm.pl