Jednostka samorządu terytorialnego, mająca powyżej 50 tysięcy mieszkańców zapewnia udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów wynoszący:

  • 5% – od dnia 1 stycznia 2021 r.;
  • 10% – od dnia 1 stycznia 2023 r.;
  • 20% – od dnia 1 stycznia 2025 r.;
  • 30% – od dnia 1 stycznia 2028 r.

Opracowujemy wymagane analizy kosztów i korzyści, obejmujące w szczególności:

  • analizę finansowo-ekonomiczną;
  • oszacowanie efektów środowiskowych związanych z emisją szkodliwych substancji dla środowiska i dla zdrowia ludzi;
  • analizę społeczno-ekonomiczną uwzględniającą wycenę kosztów związanych z emisją szkodliwych substancji.

Przeprowadzamy także procedurę udziału społeczeństwa w konsultacjach. Przygotowujemy szczegółową analizę obszarów występujących przekroczeń stężeń pochodzących z komunikacji na terenie danej gminy, określamy liczbę mieszkańców narażonych na przekroczenia i wspólnie z gminą identyfikujemy scenariusze: bazowy i inwestycyjny, dla których przeprowadzamy szczegółowe analizy ekonomiczno-finansowe. Integralnym elementem oceny poszczególnych scenariuszy są przede wszystkim ich efekt środowiskowy i koszty.

Jeżeli wyniki analizy wskazują na brak korzyści z wykorzystywania autobusów zeroemisyjnych JST może nie realizować obowiązku osiągnięcia poziomu udziału autobusów zeroemisyjnych.

Więcej informacji:

Urszula Chmura
+48 661 426 664
chmura@atmoterm.pl

FreshMail.pl