Lokalna Baza Danych o Odpadach (Lokalna BDO) to system, który wspomaga ewidencjonowanie realnej masy i rodzajów odpadów odbieranych z gminy oraz wspiera rzetelne rozliczenia finansowe i sprawozdawcze z podmiotami świadczącymi usługi odbierania i/lub zagospodarowania odpadów, umożliwiające osiągnięcie wymaganych prawem poziomów odzysku oraz recyklingu, a także ograniczania masy składowanych odpadów ulegających biodegradacji.
Zalety Lokalnej BDO
- nadzór nad strumieniem odpadów zebranych i odebranych, wyeliminowanie nieuczciwych praktyk polegających na zmianach kodów odpadów i rozliczaniu zawyżonej masy;
- możliwość realnej kontroli nad masą odpadów odbieranych z terenu gminy i zbieranych w PSZOK;
- innowacyjny model zarządzania infrastrukturą gospodarki odpadami;
- rzeczywiste argumenty do ustalania stawek opłat za odbieranie i zagospodarowanie odpadów dla właścicieli nieruchomości;
- urealnienie kosztów gospodarowania odpadami, wdrożenie ekonomicznie uzasadnionej cyrkulacyjnej gospodarki odpadowej w gminie;
- sprawniejsze osiągnięcie poziomów odzysku i recyklingu wynikających z rozporządzeń;
- połączenie z aplikacją Baza Danych o Środowisku – Gospodarka Odpadami Komunalnymi, służącą do sporządzenia przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości półrocznego sprawozdania z zastosowaniem mechanizmów weryfikacyjnych i korygujących oraz wygenerowania, na ich podstawie, sprawozdania wójta, burmistrza, prezydenta miasta;
- innowacyjne zarządzanie infrastrukturą gospodarki odpadowej;
- możliwość prezentacji informacji w systemie GIS i systemach informacji przestrzennej.
Przeczytaj także:
- Wyzwania przedsiębiorców odnośnie BDO.
- Jak prowadzić ewidencję i sprawozdawczość w BDO w 2020 r.?
- Czy BDO została utworzona?
Więcej informacji:
Jacek Pietrzyk
+48 661 426 685
pietrzyk@atmoterm.pl